آموزش کاربردی فتوشاپ 3 بعدی
آموزش کاربردی فتوشاپ 3 بعدی
تکنیکهای ویرایش سه بعدی در محیط فتوشاپ
بیش از 5 ساعت مطالب آموزشی
آموزش به شیوه مالتی مدیا
آموزش به وسیله مثالهای کاربردی
به همراه فایل پروژه های تمرینی
فصل اول : کار روی اشیاء سهبعدی در فتوشاپ
- کار در فضای سهبعدی فتوشاپ - امکانات کار در فضای سهبعدی فتوشاپ - چرا نرم افزار فتوشاپ؟ - کار با فایلهای تمرین
فصل دوم: فضای سهبعدی
- روند کاری در طراحی سهبعدی - ورود به دنیای سهبعدی - مفهوم Mesh - مفهوم مواد یا بافتها - نورپردازی و زاویه دید - گرفتن خروجی
فصل سوم : کار با فایلهای سهبعدی
- وارد کردن فایلهای سهبعدی به نرم افزار - کار با انواع اشیاء سهبعدی -
وارد کردن یک سهبعدی به سند موجود - کار با نرم افزار Adobe Bridge برای
بازکردن فایلها - ذخیره کردن فایلهای سهبعدی در فتوشاپ - گرفتن خروجی از
لایههای سهبعدی
فصل چهارم : رابط کاربر نرمافزار در فضای سهبعدی
- رابطهای کاربری تعریف شده در نرمافزار - کار با پنل 3D - نمایش اطلاعات اشیاء در پنل 3D
فصل پنجم : ایجاد اشیاء سهبعدی
- ایجاد Post Card ها - ایجاد اشیاء سهبعدی به کمک کنتراست نور در
فایلهای دو بعدی - ایجاد اشیاء ساده - ایجاد تصاویر پانوراما - ایجاد یک
حجم سهبعدی به کمک چند لایه - ایجاد اشیاء سهبعدی از روی یک تصویر -
ادغام لایههای سهبعدی
فصل ششم : ویرایش اشیاء سهبعدی
- جابجائی اشیاء سهبعدی - دوران یک شئ سهبعدی - تغییر اندازه یک شئ -
لغو تمامی تغییرات اعمال شده بر روی یک شئ - تغییر اجزای یک شئ سهبعدی -
کار روی Meshهای یک شئ - استفاده از خاصیت Cross Section - تنظیم اشیاء
نسبت به زمینه تصویر
فصل هفتم : رنگ آمیزی و طراحی اشیاء سهبعدی
- استفاه از ابزار Paint - حالت نمایش Paint Mask - استفاده از ابزار
Clone - مخفی کردن سطوح طراحی - انتخاب سطوح قابل طراحی - روش دوم برای
نمایش سطوح قابل طراحی - استفاده از خاصیت FallOff - ادغام چند لایه
سهبعدی - اضافه کردن طرح به سطح بافتها
فصل هشتم : مواد و کار با آن
- مواد در نرم افزار فتوشاپ و مفهوم آن - طراحی در حالت Bump - طراحی
ساختارهای شیشهای - طراحی مواد شفاف - برق زدگی بخشی از اشیاء - تنظیم
رنگ مربوط به درخششها - نوردهی اشیاء - ایجاد و طراحی انعکاس - تنظیم کلی
خواص مختلف بر روی یک ماده - استفاده از خواص مختلف Bump
فصل نهم : نورها و نورپردازی در فتوشاپ
- نورها و تنظیم آنها - اضافه کردن نور Spot - نور نقطهای - نور بینهایت
- نور فراگیر - چرخش و دوران نور در صحنه - استفاده از خطوط راهنمای نورها
- ایجاد سایهها در نورپردازی - ویژگیهای نور Spot - مقایسه انواع نورها -
تغییر نوع نور
فصل دهم : دوربین و کار با آن
- ابزارهای کار با دوربینها - زوایای دید دوربین شخصی - نمایشهای حالتهای دید مختلف - تنظیم دامنه دید یک دوربین
فصل یازدهم : انیمیشن سازی اشیاء
- پنل انیمیشن - انیمیشن سازی موقعیتهای سهبعدی و دوربین - انیمیشن سازی
بین حالتهای مختلف خروجی - انیمیشن سازی برشها - ذخیرهسازی انیمیشنها و
گرفتن خروجی از آنها
فصل دوازدهم : گرفتن خروجی از تصاویر سهبعدی
- استفاده از تنظیمات پیش فرض خروجی - حالت Solid در خروجی - تنظیم حالت
Edge - استفاده از حالت Vertex - تنظیم کیفیت تصاویر خروجی در فتوشاپ -
حالتهای انعکاس و سایه - گرفتن خروجی نهائی از یک فایل